Pengunjung setia Popular, i love novel dan semua kedai buku yang menjual novel. Mula mengumpul novel sejak 10 tahun yang lalu (tahun 2002, masa tu baru habis SPM). Koleksi novel sekarang hampir 140 buah novel keluaran Alaf 21, Fajar Pakeer, KarnaDya, Jemari Seni, NB Kara, Kaki Novel, Buku Prima dan banyak lagi penerbit yang best. Novelis yang diminati ialah Anis Ayuni, Norhayati Berahim, Sharifah Abu Salem, Hlovate, Areila Sahimi dan Aina Emir..

HLOVATE



Karya novelis Hlovate sangat best.. Kalau ada rate, aku bagi 9/10.. Bukan novel cinta yang kisah cinta meleret-leret. Novel ini karya novelis yang superb educated. Antara novel karya Hlovate yang sudah menjadi koleksi aku ialah Tunas, Aa+Bb, Versus, 5 Tahun 5 Bulan dan Contengan Jalanan.

Identiti Hlovate sama ada perempuan atau lelaki belum dapat diketahui kerana penulis ini menyembunyikan identitinya. Tapi aku memang salute dengan hasil karya dia. Novel yang di tulis sarat dengan pelbagai unsur. Ada unsur cinta, lawak dan yang menariknya ada unsur keislaman. Siap ada hadis lagi dalam novel yang di tulis seperti dalam novel Versus dan juga Contengan Jalanan. 

Novel yang aku minat ialah Tunas dan Aa+Bb. Tunas mengisahkan zaman remaja Addin, Kucai, Benz, Mag Seven and da geng di Kolej Tunas. Addin the Head Girl Kolej Tunas yang superb nakal dan bijak. Trademark Addin “backhand” dan “kening double-jerk”.. Dalam novel ni Addin dan Benz ibarat kucing dengan anjing. Pantang bertemu, akan bergaduh. Tetapi dalam diam rupa-rupanya mereka saling minat meminati. Tak lupa juga kisah Mag Seven, budak bertujuh yang otai nakal dan juga bijak sama aura dengan Addin.

Aa+Bb pula adalah sambungan kisah Addin dan Benz di alam dewasa. Addin si doktor dan juga Benz si engineer di jodohkan secara paksa oleh ibu bapa mereka dengan bantuan taktik yang dibuat oleh Kucai si kembar Addin. Novel ini serius menarik. Nak tau kisah seterusnya, carilah di kedai buku yang berdekatan... Hehe..

3 comments:

  1. yup setuju ! tahun ni kali pertama baca novel hlovate terus jatuh cinta :)

    ReplyDelete
  2. ase da jatuh cinta dgn novel2 dye..mmg terbaikkk....

    ReplyDelete


CIKGU NURUL